verhaal twee, achtste etappe - Reisverslag uit Don Tan, Thailand van BertJacq - WaarBenJij.nu verhaal twee, achtste etappe - Reisverslag uit Don Tan, Thailand van BertJacq - WaarBenJij.nu

verhaal twee, achtste etappe

Door: bert

10 Januari 2016 | Thailand, Don Tan

Vandaag een korte rit, 40 km. Dat kwam goed uit, want we moesten eerst in de plaats van vertrek naar het hospitaal, voor de volgende injectie van Jacqueline. Ging weer vlot. Kosten 70 baht, is plm. 2,50 euro! Het lijkt allemaal goed te gaan met de gevolgen van de hondenbeet. De wonden zijn zo'n beetje (beetje, wat een woord in dit verband) dicht. Jac draagt mij ook op er een positief verhaal van te maken.
Het parcours wordt nu heuvelachtiger. Het is bewolkt, wat wel lekker is. Na 10 km. een verrassing: een geasfalteerd en goed belijnd vrijliggend fietspad, wel zo'n 8 km! Hopelijk lukt de foto. Een eindje verder een nationaal park bezocht, waar bussen vol Chinese schoolkinderen vooral interesse leken te hebben in die twee westerlingen. Ook in China kunnen schoolmeiden heerlijk giebelen! Wij hebben er een aantal kilometers gewandeld langs bijzondere steenformaties. Met dank aan het koele windje, en genietend van mooie uitzichten over het Mekongdal.
Om één uur arriveren we in Don Tan, een plaatsje van niks, waar we een simpel bungalowtje betrekken. De beheerder heeft koude cola en Leobier, dus het leven is goed. Nog wel straks zien waar we wat te bikken kunnen krijgen.
O ja, nog iets over de dazer. Gisteravond ontmoetten we een stel uit Bergen op Zoom, die ook een dazer bij zich hebben Volgens hem werkt het ding pas binnen een meter. Je kunt hem zelf ook horen, vlak bij je oor. Dat klopt, zelfs bij mij een....beetje.
Onderweg uitgeprobeerd op een langs de weg liggende hond: lauwloene!
Zo, nu nog wat foto's proberen te plaatsen, en gegroet maar weer, ook van Jacky. Het gaat ons goed, en hopelijk jullie in dat koude of lauwe landje ook. Ik begrijp dat mijn dahlia's, die ik in de grond heb laten zitten, nog niet bevroren zijn.

• 10 Januari 2016 - 11:02

Ellen:

Ha oom Bert en tante Jacq, sawadee kah! Ik lees jullie verslagen weer met genoegen! Gisteren de tickets naar Bangkok geboekt voor deze zomer - meet & greet met de Australische tak! - en Laos ligt ook in de planning, dus we volgen jullie met argusogen ... Heel veel plezier verder, en ik kijk alweer uit naar het volgende verslag!

• 10 Januari 2016 - 13:38

Janny :

dag Jacq. en Bert, door jullie reisverslag reizen we een "beetje"!!mee, super. We zijn wel benieuwd naar de gemiddelde temperatuur nu bij jullie. vandaag schijnt hier de zon en is het heerlijk. Aan het einde van de week wordt vorst en wellicht wat sneeuw voorspeld, dus jullie begrijpen dat we extra belangstellend zijn hoe het bij jullie is......
    Veel fietsplezier verder.

• 10 Januari 2016 - 16:47

Coosje En Roel:

Leuk om mee te reizen! Zeker als het een positief verhaal is. Het leren kennen van de gezondheidszorg in een ander land is een avontuur op zich. De reiservaringen en kleine anekdotes zijn mooi om te lezen. Een goede en gezonde reis verder.

• 11 Januari 2016 - 16:58

Zoon 2:

Hoe zit dat met die fietspaden, zijn er ook veel locale fietsers of zijn die speciaal voor jullie toeristische route aangelegd? Klinkt wederom avontuurlijk en mooi, have fun!!

• 11 Januari 2016 - 23:33

Bert:

dit fietspad hield op bij de ingang van ee nationaal park. Wij hebben er geen andere fietsers op gezien; wel twee brommers. de meeste bromfietsen gingen gewoon over de autoweg, of die nu twee- of vierbaans is. Groeten!

• 26 Januari 2016 - 19:25

Menzo En Tiny:

Leuk hoor om jullie zo te volgen en mee te genieten. Geweldige ervaring zo te lezen. Groet van ONS